Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Slemproppar hit och mensvärk dit.

Av Sara - 30 augusti 2011 08:51

Gravid i v.38


Kroppen är inte som den brukar vara.
Har haft "mensvärk" sedan igår eftermiddag, med lite uppehåll under natten. Kände av värken nu när jag gick upp ur sängen igen.
Tror även att slemproppen kan ha gått men väntar på att en barnmorska ska ringa för att fråga och kanske få det bekräftat.
Nu är dessa två saker inget tecken på att jag ska förlösa idag för det kan ju ta upp till en vecka innan det sätter igång. Men det kan ju vara på gång iaf.
Kroppen säger mig att det är så iaf.

Igår när vi var på föräldrautbildningen så fick jag helt plötsligt smått panik.
Jag kom på att det är ju massor jag vill göra innan han kommer ut. Jag hinner minsann inte föda barn denna veckan! *haha*


Förmodligen är det ingen fara utan bara förvarningar om att det händer snart, och det är ju inget konstigt med det eftersom det är planerat så. ;o)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 oktober 2011 04:06

Det är inte ofta jag skriver så här tidigt på morgonen, faktum är att det aldrig har hänt. Klockan är 04.07 och jag har sovit i 3 timmar. Min kära son vaknade och ville ha mat (inget konstigt i det) men ville inte somna om utan var sedan klarvaken. E...

Av Sara - 10 oktober 2011 19:35

Ikväll är jag och Elliot ensamma och då blir det mycket mys i soffan. Underbart!! Hans mage har blivit bättre och han sover mer på nätterna, ja tro nu inte att jag får sova fler timmar för det får jag inte. Han ska nämligen helst sova på bröstet vi...

Av Sara - 25 september 2011 12:18

Då är det lilla pyret redan över 3 veckor.Tiden har gått så fort, jag hinner ju inte med någonting. I alla fall känns det inte så.Jag försöker hinna med allt som jag gjorde innan jag ploppade ut lille Elliot men jag måste väl inse att det inte går. *...

Av Sara - 13 september 2011 14:04

Tiden bara springer iväg, eller så är det min "egen-tid" som minskat radikalt de senaste. Känns som att jag mest sitter i soffan och ammar hela dagarna.Det är iof väldigt mysigt men ibland behöver jag komma ut och få lite luft, även om jag så bara ta...

Av Sara - 2 september 2011 14:14

Han är ute! :DJust nu ligger den lille på sin pappas mage och myser.Skönt att få lite "egen" tid.Som sagt vattnet gick natten till torsdag och när vi var inne på förlossningen var jag redan öppen 5 cm. Kan ni tänka er!! Ibland är det bra att vara env...

Skapa flashcards