Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Sara - 27 maj 2011 20:25

Gravid i v. 24.


Jobbig natt men vi börjar med det roliga.
Igår var vi och tittade på en vagn, Emmaljunga City Cross... jätte fin. Den står här i hallen nu. :o) Fick även med en gåstol och lite annat kul till "Egon".



Var även hos Barnmorskan för att lyssna på hjärtat och ta blodprover på mig. Hjärtan hos lille Egon lät så bra så. :o)

Nu till det jobbiga. Igår under eftermiddagen blev värken värre och på kvällen kunde jag inte böja mig framåt och ena skinkan ville inte vara med alls... kunde knappt gå.
Så Andreas körde in mig till akuten, det blev ju då förlossningen vi hamnade på eftersom jag är gravid. Vi var där strax innan 22 och var hemma vid 03.40 En lång natt alltså. De hade bara en läkare där så det tog lite tid. Men barnmorskorna var så söta mot oss och de kom med nyponsoppa och mackor. :o)
Jag kan ju säga att jag är inte det minsta rädd för att föda där inte!! Längtar nästan tillbaka. *hihi*

Iaf tillslut kom läkaren. Hon konstaterade att jag hade ont och skrev ut ett sjukintyg. Nu ska jag jobba på halvtid. Ska bli rätt skönt faktiskt, kroppen orkar inte så mycket mera.
Hon gjorde även ett ultraljud för att kolla så lille "Egon" hade det bra där inne och det har den. "Egon" sparkade och hade sig.

På sätt och vis var det en bra dag. Fick lyssna på "Egons" hjärta 2 gånger + se bebisen på ultraljud.
Andreas tyckte han skymtade en snopp men jag vet inte. Jag såg inte så mycket... låg ju ner och hade ont. :S

Ovido - Quiz & Flashcards