Alla inlägg under april 2011

Av Sara - 30 april 2011 16:33

Gravid i v.21


Igår när jag gick och lade mig i sängen så började "Egon" sparkas.
Då buffade jag lite på magen och sedan la handen på... han sparkade tillbaka.
Gjorde om det 3 gånger och han sparkade tillbaka... förutom sista gången, då fick väl mamma ge sig antar jag. *haha*

Det var väldigt kul att få respons iaf. :o)


Av Sara - 29 april 2011 14:47

Usch idag har magen inte varit rolig. Penicillinen har börjat verka ordentligt och det resulterar i att min mage inte är som den ska. Men men... nu är jag ju hemma och kan lösa problemet när det kommer.


Besökte mamma en snabbis precis med och blev så yr så jag var tvungen att sätta mig på gräset. Trodde jag skulle spy. Det gick dock över lika fort som det kom.

Inte roligt. :o(
Men nu känns det bättre och jag tänker inta soffan och vila.


Sambon jobbar kväll/natt så jag ska vila mig och titta på en bra film eller kanske två. :o)



Av Sara - 26 april 2011 17:39

Livet som gravid är underbart just nu (bortsett från bihåleinflammationen som iof snart är förbi). :o)


"Egon" rör sig och jag känner hur den sparkar och har sig. Underbar känsla!
Njuter av livet för fullt och det underbara vädret.


Jag känner mig gravid och vacker. :o)

Av Sara - 25 april 2011 17:05

Mår mycket bättre nu faktiskt. Är dock inte helt frisk men penicillinen gör så gott den kan. Har fortfarande en äcklig hosta och näsan är konstant tät men är inte ont i tänderna längre iaf. :o)

Tänkte bjuda på en bild som vi tog igår.


 

Bebisen är nu i v.20


Imorse kände jag för första gången med handen när den sparkade, har innan "bara" känt det inuti mig. Det är fantastiskt men ändå lite skrämmande.
Det lever någon inne i mig. :o)

Av Sara - 23 april 2011 15:16

Går in i v.20 idag och det gör jag genom att ha varit på vårdcentralen och fått konstaterat att jag har Bihåleinflammation. Kul påsk! Not!
Hur fint väder som helst och jag ligger inne och måste vila. Tydligen är det inte bra att ligga ute i solen för man får lätt pigmentfläckar av Penicillin. Det vill jag helst inte ha. Det räcker att det är lättare att få dem när man är gravid och hur ska det då bli om jag har två saker som gör det lättare... *haha*


Det skönaste med läkaren var att eftersom jag gått ner 2 kg på denna veckan jag varit sjuk så sa hon att jag måste äta mycket kalorier. KALORIER! Kan ni tänka er... hur ofta får man höra det!? Synd bara att jag har så ont i tänderna så att jag har svårt att tugga överhuvudtaget. Men glass... det är lätt att få i sig. :P


Så nu ligger jag här i soffan med en godispåse och gör så gott jag kan. :o)


Glad Påsk till er alla!

Av Sara - 22 april 2011 19:02

Fan nu orkar jag inte mer.
Näsan är ständigt täppt, huvudet känns som om det skulle explodera, det gör ont i ögonen och har värk i tänderna så jag knappt kan äta.
Mina bästa kompisar är Alvedon och Nässpray... ja för att inte glömma toarullen som ständigt följer min väg när näsan rinner.


Dessutom får jag extremt dåligt samvete för att min sambo bygger staket medans jag bara sitter och "latar" mig.


Vill vara frisk nu!

Av Sara - 21 april 2011 07:51

Jösses vilken förkylning jag fått, kan nästan tro att det är influensa.... fast jag har ingen feber. Just nu är huvudvärken och hostan värst. Har legat och hostat hela natten känns det som.    Drömde t.o.m att de byggde ett eget sjukhusrum till mig där jag fick sova på nätterna för att jag hostade så mycket. *haha*


Var tvungen att googla på influensa och gravid för att se om det påverkan min lilla bebis där inne. Det gör det inte som tur är. Det som är jobbigast för mig är ju att jag inte får i mig så mycket mat till den lille, får dåligt samvete. För min del skiter jag i det eftersom jag inte är hungrig men bebisen i magen behöver ju ha mat. Så just nu får den det jag får i mig... oavsett om det är nyttigt eller inte. :S

Ska ge mig på att baka en påsktårta nu som vi ska ha ikväll.
Är hembjudna till mormor & morfar på påskmiddag ikväll. Tur dom bor precis jämte så kan jag gå hem när jag vill, lätt som en plätt. :o)

Men som sagt... tårta var det.... sedan lovar jag att vila mig fram tills det är dags för middagen!

Av Sara - 20 april 2011 08:00

Vet att jag varit dålig på att uppdatera det sista men jag är sjuk.
Känns som influensa men det är nog bara en redig förkylning. Igår kväll gjorde foglossningarna sitt med så jag kunde knappt röra mig i soffan. Hu!


Om bara foglossningarna kan släppa snart, gör de inte det så måste de sjukskriva mig eller något för det här går inte. I går eftermiddag kunde jag inte sitta på en vanlig stol för det gjorde så ont. Ligga gick ganska bra men även det gjorde väldigt ont. *suck* Nu gör väl iof förkylningen sitt och hjälper till med det hela. Men ändå.







Ovido - Quiz & Flashcards