Alla inlägg den 1 september 2011

Av Sara - 1 september 2011 02:58

Har funderat på hur jag skulle veta att vattnet gått. Nu vet jag!
Det var ingen tvekan om saken.

Låg och sov, vaknade med ett ryck och kände bara "spring på toa" och det gjorde jag. Ja, så fort en gravid klump kommer ur sängen och kan ta sig mot toaletten.
Precis när jag reste mig kändes det som om någon stack hål på en ballong och det bara forsade ut vatten. Som tur var hade jag faktiskt tagit på mig en binda innan jag gick och lade mig, i fall att liksom. Trots det så droppade vattnet på hela toalettgolvet... satt på toa ett tag och kände hur det rann. *haha*
Andreas måste tyckt jag var knäpp för jag satt nämligen och skrattade åt situationen. Måste ju sett hemskt kul ut som jag bar mig åt.


Efter en liten stund ringde jag Jenny (min kusin) för att tala om att vattnet gått, så hon var redo. Sedan ringde jag förlossningen.
Eftersom jag inte fått några värkar och vattnet är alldeles klart så behöver jag inte åka in ännu. Ska in kl 10 imorgon bitti för kontroll. Spännande men ack så nervöst.
Är jag verkligen redo nu?! Har väl inget val! *haha*

Så nu sitter jag här 03.08 och äter lite fil med cornflakes. Blev ju hungrig. :P


Oj, nu kom en värk!



Ovido - Quiz & Flashcards