Alla inlägg den 2 september 2011

Av Sara - 2 september 2011 14:14

Han är ute! :D

Just nu ligger den lille på sin pappas mage och myser.
Skönt att få lite "egen" tid.

Som sagt vattnet gick natten till torsdag och när vi var inne på förlossningen var jag redan öppen 5 cm. Kan ni tänka er!! Ibland är det bra att vara envis. :P
Vi var inne på förlossningen vid 7 och 9.56 är lillemannen redan ute!

Det hela gick enormt snabbt och all snacks och dricka jag hade med mig står kvar i påsen. Dessutom fick jag inte bada i poolen som jag ville + att de inte ens hann lägga ryggbedövning på mig. Barnmorskan sa "Du, antingen lägger vi ryggbedövning eller så föder du ditt barn". Inte så mycket att välja på alltså.


Måste säga att känslan man fick när han låg på mitt bröst där och då var knepig.
Jag kände mest att det var ju inte mitt barn, min "Egon" ligger fortfarande i magen och ska snart komma ut. Men jag är stolt över den lille krabaten.
Lika envis som sin mamma. ;o)

Ovido - Quiz & Flashcards